Hoe 'Vedder'?

1 januari: de deur dicht doen of nieuwe deuren openen, goede voornemens of doorgaan op de oude weg, terugkijken of vooruit kijken?
Ik ben niet zo gevoelig voor tradities. Het liefst zet ik een kerstboom op in de zomer. Lekker achter in de tuin, met gezellige lampjes, die 's avonds zorgen voor gezelligheid als de zon onder gaat. Maar als je kinderen hebt, dan verklaren ze je voor gek en dus stond er deze kerst gewoon een dennenboom in ons huis. Goede voornemens heb ik dus niet, slechte ook niet. Maar op de vraag welk doel ik in 2017 wil bereiken, moet ik lang nadenken...

Tik Tak
De laatste uurtjes in het oude jaar tikken weg en ik neem toch even de tijd om even achterom te kijken. 2016 kende veel gezichten. Het was voor mij persoonlijk en zakelijk een roerig jaar. Pieken en dalen, op zoek naar evenwicht. Ik heb geleerd dat dingen gaan zoals ze gaan, met een reden of niet, maar het heeft geen zin om je er tegen te verzetten of het lot naar je hand te willen zetten. Ik geniet ervan, dat ik niet weet wat morgen brengt. Neem ik een afslag naar links, naar rechts of ga ik rechtdoor? Het onbekende, nieuwe projecten, nieuwe ontmoetingen; het maakt me gelukkig. Ik ben trots op wat ik tot dusver heb bereikt met mijn eigen creatieve speelplaats 'Hoe Vedder'. Klein maar fijn! Een paar hoogtepunten: live bloggen op de VT wonen & design beurs met het team van Furnlovers, verschillende fotoshoots met Marieke de JJ, een binnenkijken reportage van Burobinnenhuis met Sabine Burkunk en Hans Mossel, de samenwerking met Handmadehopes, de organisatie en styling van het communicatiefestival in samenwerking met de toffe conceptstore Salmagundi, een speciale geboortekaart ontwerpen en het geven van verschillende workshops.

Hoe Vedder
En nu is het 2017. Aan het einde van het vorig jaar net gestart met een nieuwe baan als communicatiemedewerker in een spiksplinternieuw hotel. Werknemer en ondernemer dus. En opeens bedenk ik me, hoe toepasselijk de naam van mijn eigen onderneming eigenlijk is. De naam is ontstaan, omdat als ik mezelf vroeger voorstelde als Lidia Vedder, ik regelmatig de vraag kreeg: 'hoe verder?'. Ik heb er Hoe Vedder van gemaakt. Een plek waar ik mijn creativiteit kwijt kan. Hoe Vedder heeft in de loop der jaren al wat gedaantewisselingen meegemaakt. Ik heb achter de naaimachine gezeten, feesten georganiseerd, gefotografeerd, teksten geschreven, maar vooral gecreëerd en ontwerpen tot leven gebracht. En nu? Ik heb eigenlijk geen doel. Ik zie wel welke kant het op gaat, zolang het me maar niet verveeld en voldoende uitdaging biedt.

2016 had verschillende gezichten. Fotografie door MariekedeJJ
2016 had verschillende gezichten. Fotografie door MariekedeJJ

Op zoek
Op Instagram post ik bijna dagelijks een foto. Een foto uit mijn interieur, over wat me inspireert of lief is, uit de natuur, DIY's of ontwerpen. Ik ben dol op fotograferen en zou dit graag technisch nog beter onder de knie krijgen. Goede foto's en beelden inspireren me, emotioneren me, zetten me aan het denken en vertellen mij een verhaal. Het liefst loop ik de hele dag met mijn Nikon rond, om mijn geest te verbeelden. Fotograferen en verhalen vertellen is de rode draad in mijn leven. Geen doel, maar een middel om mezelf te leren kennen, ontwikkelen, positioneren en herinneringen vast te leggen. Dit heeft me gebracht tot waar ik nu sta. En ik blijf op reis, bestemming onbekend. Daarom blijf ik deuren open en dicht doen, verbreek ik graag tradities en geniet vooral van wat er NU is. 

 

Ik wens jou ook een mooie reis toe in 2017!

Liefs Lidia

Reactie schrijven

Commentaren: 0

LIDIA VEDDER

Telefoon: 06 146 477 82
E-mail: info@hoevedder.nl

 

KVK 57162778

 

Laat je waardering achter of lees wat anderen van Hoe Vedder vinden.

 

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.

 VISIE

Een kiekje is zomaar een foto. Holle woorden zijn zonder inhoud. Storytelling & -styling geven verhalen vorm.