WAAROM VISUELE COMMUNICATIE?

  • Content met visuals wordt 94% meer gezien
  • Beelden zijn universeel, ongeacht leeftijd of nationaliteit
  • Visuele content deelt 40 keer sneller op de socials
  • 90% van de informatie naar het brein is visueel
  • Het wordt 600.000 keer sneller opgenomen in de hersenen
  • Gemiddeld gezien lezen mensen maar 20% van de tekst
  • Mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen
  • Beeldgebruik maakt je content aantrekkelijker
  • Het laat vaak in één oogopslag zien waar het over gaat

SCHRIJVEN MET LICHT EN VORMEN

Foto’s beschrijven, verhullen en onthullen. Door fotografie te gebruiken als taal, vertellen foto's een verhaal. Visuele communicatie is het overbrengen van een boodschap door middel van personen, objecten, perspectief, licht, kleuren, vormen en context. Met de juiste elementen ben je in staat om mensen te informeren, te overtuigen, emotioneren én te verleiden. 

 

CONCEPTUELE FOTOGRAFIE

Bij conceptuele en geënsceneerde fotografie draait het om de betekenis achter de foto’s en niet alleen om het vastleggen van een moment. Het gaat om het verhaal, de sfeer en emotie achter een idee of visie, waarbij de nadruk ligt op de boodschap. Of met als doel om eigen interpretaties in scène te zetten. Hierdoor wordt de verbeelding van de kijker aan het werk gezet. Hoe krachtig is het om twee keer te moeten kijken naar een beeld, terwijl je aan het denken wordt gezet over de inhoud?!

 

Conceptuele foto's zijn bij uitstek geschikt om na te bewerken, bijvoorbeeld door grafische elementen toe te passen. De foto's zijn te gebruiken als artistiek werk aan de muur, als drukwerk voor promotiemateriaal of als eyecatcher op jouw website en socials. Welk verhaal heb je te vertellen?

 

 

 

PORTRETFOTOGRAFIE

Bij (conceptuele) portretfotografie is het onderwerp een persoon of figuur. Het is een visuele uiting om een gezicht te geven aan een naam, een bedrijf, dienst of product. Bijvoorbeeld met een studioportret waar je helemaal op staat of alleen het gelaat. Of in een bijzondere omgeving, buiten of binnen. Met of zonder opsmuk. Op de foto ben jij het middelpunt met je eigen verhaal!

 


GRAFISCHE VORMGEVING

Grafische vormgeving is het visueel vormgeven van ideeën. Het draait hierbij om conceptueel denken en aantrekkelijk zichtbaar zijn in verschillende media. En het produceren van digitale, visuele producten voor publicatie en verspreiding. Of voor eigen gebruik, zoals prints voor aan de muur.

 

EEN PAAR VOORBEELDEN:

  • Posters
  • Banieren
  • Boekjes
  • (Geboorte/trouw) kaarten
  • Beelden voor website/socials
  • Opdruk voor textiel, plexiglas, taart...
  • Opmaak advertentie/campagne


Fotoreportage

Laat je verhaal tot de verbeelding spreken! De reportage bestaat uit 10 digitale kleur- en/of zwart-wit foto's (landscape & staand). De prijs is gebaseerd op een half uur (online) voorbespreking, anderhalf uur fotograferen op locatie en nabewerking (exclusief reiskosten). Eventuele extra wensen, zoals prints, extra foto's of (grafische) beeldbewerking zijn mogelijk tegen een meerprijs. 

€ 275,00



Strippenkaart (10 kwartieren)

10 kwartieren strippenkaart. In totaal 2,5 uren aan creatieve visuele ondersteuning in beeldvormgeving en/of teksten, welke flexibel inzetbaar zijn. De strippen worden afgerekend aan de hand van de tijd, welke er daadwerkelijk aan besteed is. Makkelijk en overzichtelijk dus! Na aankoop is de strippenkaart 1 jaar geldig.

 

 

10 x één kwartier creatieve ondersteuning

€ 199,00


Strippenkaart (10 uren)

10 uren strippenkaart. In totaal 10 uren aan creatieve visuele ondersteuning in beeldvormgeving en/of teksten, welke flexibel inzetbaar zijn. De strippen worden afgerekend aan de hand van de tijd, welke er daadwerkelijk aan besteed is. Makkelijk en overzichtelijk dus! Na aankoop is de strippenkaart 1 jaar geldig.

 

 

10 x één kwartier creatieve ondersteuning

€ 750,00


LIDIA VEDDER

Telefoon: 06 146 477 82
E-mail: info@hoevedder.nl

 

KVK 57162778

 

EXPERTISE


Fotografie Opleiding | De Fotolocatie Groningen

Professioneel geregistreerd
life & loopbaancoach | Balansgroep

DTP-er/ vormgever | House of Media

Marketing & Communicatie | Hanzehogeschool /Hotelschool

Gewerkt voor o.a.:
Van der Valk, Scholengemeenschap Winkler Prins, Herinneringscentrum Kamp Westerbork, Univé Verzekeringen en Rabobank

Laat je waardering achter of lees wat anderen van Hoe Vedder vinden.

 

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.

 VISIE

Zomaar een foto is zomaar een foto. Holle woorden zijn zonder inhoud. Totdat je er handen en voeten aan geeft, dan wordt het een verhaal!