Story behind the account

Via Instagram kreeg ik een berichtje van @daandimple met de vraag of ik iets wil vertellen over mijn Instagramnaam; hoe is het ontstaan, waar staat het voor, waarom deze naam, oftewel #storybehindtheaccount. Hoe Vedder is de naam van mijn eigen bedrijf en is al jaren geleden ontstaan, toen ik nog niet nadacht over wat dan ook voor mezelf. De naam typeert mij als persoon, maar heeft ook een zekere link naar mijn ‘zakelijke’ drijfveren en passies. De vraag verdient meer ruimte dan een paar zinnen, vandaar dit blog.

Hoe verder?

Mijn naam Lidia Vedder riep al op jonge leeftijd vragen op bij het voorstellen. Wanneer ik mijn naam zei, dan volgde hier standaard de vraag op: hoe verder? Waarna ik dan een paar keer ‘Vedder’ antwoorde. Op de middelbare school kende ik het geintje inmiddels wel, maar de vele reacties maakte wel dat ik de naam Hoe Vedder al vroeg ik een kladblokje schreef. 

 

Vele jaren later, toen ik mijn ei niet helemaal kwijt kon in de banen die ik had, startte ik mijn eigen bedrijf. Over de naam hoefde ik niet lang na te denken. Hoe Vedder; een creatieve speelplaats, meer om mijn eigen behoefte te bevredigen, dan die van een ander. Geld voor een marketingcampagne had ik niet…

Het begon met het naaien van kussens, het haken van kleden, het pimpen en verven van meubels en het maken van schilderijen. Daarna verschoof het accent naar styling en organisatie. Ik organiseerde een paar bedrijfsfeestjes en kleedde deze aan. En toen ik door een reorganisatie van mijn betaalde werkgever thuis kwam te zitten en een opleiding DTP/ Grafische vormgeving kon volgen, begon ik ook logo's en huisstijlen te ontwerpen. Op dit moment is het een mix van coaching in vormgeven & stijlen in de breedste zin van het woord.

It’s all in the name

De naam Hoe Vedder, ‘Hoe? Vedder’ of Hoe verder krijgt in de loop der jaren steeds meer betekenis. Natuurlijk zijn er steeds meer mensen die de naam (her)kennen, maar vooral de woordspeling blijkt voor mij als persoon als ook op het zakelijke vlak flink van toepassing te zijn. Ik heb vaak gedacht; hoe verder? Ik vlieg van links, naar rechts en val eens neer. Hoe Vedder bestaat nu zo’n 10 jaar en veranderde steeds met mij mee. Nog steeds vraag ik me af hoe ik verder wil, moet of ga. 

Op dit moment volg ik een coachopleiding en kom ik steeds meer bij de kern: waar gaat het voor mij echt om, waar word ik warm van en waar liggen mijn behoeften, zonder dat ik daarbij de gevoelens van mijzelf en anderen uit de weg ga. En hoe gaan andere mensen hiermee om? Als ik anderen een spiegel voor houd, dan komen er onverwachte kwaliteiten, wensen en inzichten naar boven. De spiegel in mijn logo blijkt opeens de metafoor voor Hoe Vedder: de spiegel als identificatie, projectie & balans. Ik haal graag het mooie in mensen, mijzelf, de omgeving en het leven naar boven.

“We all have two choices: we can make a living or we can design a life.”

Jim Rohn

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Bbinnen (maandag, 13 november 2017 11:45)

    Mooi hoe je van binnenuit je weg vormt! Ook mooi omgezet in beeld. Tof Lidia!

  • #2

    Daan (woensdag, 15 november 2017 09:24)

    Hoi..wat een prachtig verhaal en de spiegel als metafoor vind ik heel origineel gevonden! Top liefs Daan

LIDIA VEDDER

Telefoon: 06 146 477 82
E-mail: info@hoevedder.nl

 

KVK 57162778

 

Laat je waardering achter of lees wat anderen van Hoe Vedder vinden.

 

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.

 VISIE

Een kiekje is zomaar een foto. Holle woorden zijn zonder inhoud. Storytelling & -styling geven verhalen vorm.