Vijfjarenplannen vindt Lidia ingewikkeld, zij ontrafelt liever de dag. Het lijkt een zoektocht die nooit eindigt, maar zelf noemt ze het liever een brandende nieuwsgierigheid naar wat er nog
meer is. Deze ontdekkingstocht levert bijzonder gewone verhalen op, die Lidia graag deelt in verschillende vormen.
LOOPBAAN
Op haar 30e schreef Lidia zich in bij de Kamer van Koophandel. Over de naam voor haar eigen bedrijf was geen twijfel mogelijk: Hoe Vedder. Een woordgrap die al is ontstaan bij het voorstellen van zichzelf als kind. Ze begon met het verkopen van eigen gemaakte creaties, zoals schilderijen en (wand)decoraties van stof. Hieraan werd al snel de styling en inrichting van huizen toegevoegd. Evenals het decoreren van evenementenlocaties. Nadat ze de opleiding tot Grafisch Vormgever had afgerond begon ze zich te richtten op het maken van huisstijlen en ontwikkelen van branding voor bedrijven. In de tussentijd had Lidia ook nog verschillende banen in loondienst als Marketing & Communicatieadviseur.
NIEUWE PRIKKELS
Na het behalen van het diploma Geregistreerd Life en Loopbaan Coach in 218 werd er een oude camper aangekocht, de website van een nieuw jasje voorzien en werden klanten mee de
natuur in genomen om ze te coachen. Op haar eigen creatieve manier. De voorspelbaarheid sloeg al snel weer toe en Lidia zocht naar nieuwe prikkels waardoor haar creativiteit
weer ging stromen. Dit werd de combinatie schrijven, fotograferen en grafische opmaak. In oktober 2021, als ze 44 jaar wordt, gaat ze als creatieve zzp-er 'vedder'. Het werk in opdracht
gecombineerd met eigen projecten zorgen voor een nieuw impuls.
HOE VERDER?
In januari 2022 start Lidia met een tweejarige fotografie opleiding aan De Fotolocatie in Groningen. Een lang gekoesterde wens kwam daarmee uit. Zij fotografeerde al als jong meisje en ontwikkelde zich later op gevoel. Het gebrek aan technische kennis maakte haar soms onzeker. Tijdens de opleiding ontdekt ze een conceptuele en verhalende manier van werken, die goed bij haar past. De opleiding wordt met goed gevolg afgesloten met een manuscript voor het boek BEKIJKS, waarin alles samenkomt. Als vormgever, tekstschrijver én fotograaf heeft Lidia nu alle tools in handen om haar nieuwsgierigheid handen en voeten te geven en aan een nieuw hoofdstuk te beginnen.
TYPISCH LIDIA | Filmische taferelen, storytelling & -styling, gestileerde beelden, multimedia, product creatie en een conceptuele aanpak.
NIEUWSGIERIGHEID | Lidia heeft een gepassioneerde nieuwsgierigheid en enthousiasme om
verhalen te zoeken, maken en vorm te geven. Iets wat door de vingers dreigt te glippen, waar voor weggekeken wordt, 'anders' is of wat verloren lijkt te gaan, trekt extra haar
aandacht.
MISSIE | Aansprekende beelden creëren en pakkende verhalen vertellen, die de schoonheid, complexiteit en diversiteit van de wereld waarin we
leven vastleggen... of juist even doen vergeten.
Neem een kijkje achter de schermen!