GLORy STORy & CO

Je kunt een professionele fotograaf of duur marketingbureau inhuren om foto's en video's te laten maken voor je website en socials. En een copywriter om de teksten te laten schrijven. Maar is dit altijd nodig? Zien is meer dan kijken en fotograferen/filmen is meer dan mooie plaatjes maken. Zoals schrijven meer is dan droge feiten vertellen. Het is het vertellen van het verhaal en het oproepen van een gevoel: spontaan, puur, gek, innemend, adembenemend, zacht of artistiek. Met je smartphone kun je, samen met een aantal tools, hele mooie foto's en filmpjes maken (en nabewerken). Zelfs met de nodige kwaliteit! 

 

STORYTELLING

Als je communiceert doe je dat altijd om iets te bereiken. Je wilt de ontvanger overtuigen, in vervoering brengen of informeren, zodat hij of zij zelf zo goed mogelijk een mening kan vormen. Of misschien wil je dat de ontvanger iets doet, in actie komt of wil je juist een emotie overdragen. De inhoud en vorm van een boodschap hangen altijd af van het doel dat je wilt bereiken. Originaliteit en eigenheid spelen hierin een grote rol: hoe, wat en vooral WAAROM. Want je wilt dat jou uitingen herkenbaar en authentiek zijn, 'likes' opleveren en betekenis hebben! Storytelling is verhalend communiceren, zonder saaie data, feiten en 13 in een dozijn afbeeldingen.

 


KUNST VAN HET KIJKEN

In de workshop draait het om de kunst van het kijken; het spelen met licht, het innemen van (andere) standpunten, het bepalen van je compositie, scherpte/diepte en oh ja; vergeet de achtergrond niet! In de workshop leer je een verhaal met passende (sfeer)beelden en woorden te creëren. Goede verhalen gaan namelijk om mensen, hun behoeftes en verlangens. Niet over (saaie) producten en bedrijfsdata. Voor het maken van de foto's en filmpjes maak je gebruik van je mobiele telefoon en jouw verhaal maak je in het ontwerpprogramma Canva, op je eigen meegebrachte laptop. 

 

TAKE A LOOK!

 

INHOUD WORKSHOP

In de 4 uur durende workshop leer je hoe je een verhaal kunt overbrengen in woord en beeld door middel van storytelling:

 

  • Je voert verschillende opdrachten, maakt verschillende creaties en bouwt aan je eigen setting.
  • Je ontdekt wat jouw drijfveren zijn, wat je visie is en hoe je deze vertaalt in een verhaal met een twist.
  • Je speelt met teksten en combineert dit met beelden
  • Je wordt uitgedaagd het verhaal toe te spitsen op je eigen branche, jouw merk, dienst of concept.
  • Na afloop ontvang je een hand-out met alle informatie als naslag, zodat je ook na de workshop nog volop inspiratie hebt om verhalen te maken.

Na het volgen van de workshop kun je de inspiratie, kennis en ervaringen vertalen en toepassen (als ambassadeur) in je werk. 

GEWOON DOEN!

Een nieuwe kijk op zaken ontwikkel je het beste door theoretische kennis in de praktijk te brengen. De workshop zal dan ook vooral in het teken staan van doen! De opdrachten en tools geven je handvatten om beeld en woord om te zetten in een verhaal, jouw verhaal. Met oog voor vorm en kleur. 

 


LIDIA VEDDER

Telefoon: 06 146 477 82
E-mail: info@hoevedder.nl

 

KVK 57162778

 

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.

EXPERTISE


Selfmade fotograaf & stylist | 'School of life'

Professioneel geregistreerd
life & loopbaancoach | Balansgroep

DTP-er/ vormgever | House of Media

Marketing & Communicatie | Hanzehogeschool /Hotelschool

Gewerkt voor o.a.:
Van der Valk, Scholengemeenschap Winkler Prins, Herinneringscentrum Kamp Westerbork, Univé Verzekeringen, Rabobank, Communicatiefestival, Garage TDI Theater, Roodpaleis en verschillende zzp-ers.

Laat je waardering achter of lees wat anderen van Hoe Vedder vinden.

 

MISSIE

"Handen en voeten geven aan verhalen die een (groter) podium verdienen, zonder luchtfietserij, door aandacht en kleur te geven op de vragen 'wat' en 'hoe', maar vooral WAAROM."